FAST+FMMI + HGF - 1. ročník (pátek) (2015-16)
Akademický rok 2015/2016
informace mým studentům FAST + FMMI + HGF, výuka v pátek od 8:45
LETNÍ SEMESTR
online cvičení k učebnici najdete
___________________________________________________________________________________________________________________
Připomněl jsem požadavky pro získání zápočtu:
1) Aktivní práce ve cvičeních a domácí příprava - docházka - min. 80%.
2) Úspěšnost při zápočovém testu min. 65% (testy včetně DEMO-verze najdete ZDE).
Zabývali jsme se str. 56-57 v 6. lekci - téma Freizeit, Hobbys, Urlaub. Připomněl jsem stupňování příd. jmen a příslovcí.
DOMA:
1) Promyslete si, jak okomentujete grafy a tabulky ve cv. 4/57.
___________________________________________________________________________________________________________________
Dokončili jsme první část 6. lekce - str. 56-57.
DOMA:
1) Písemně - cv. A, B, C/ 62.
2) Pročtěte si str. 58-59 a naučte se neznámá slova (Stenografie, Langschrift etc.).
3) V LMS najdete poslechy včetně transkriptů - soustřeďte se na cv. 7/58.
4) Připomněl jsem, jak vznikly názvy německých (slovenských...) měsíců. viz třeba ZDE.
___________________________________________________________________________________________________________________
Dokončení 6. lekce - str. 58-59.
DOMA:
1) Písemně - cv. H, I, J, K/ 62.
2) Zopakujte si souřadící a podřadící spojky - např. ZDE.
___________________________________________________________________________________________________________________
První část 7. lekce - str. 66-67 - slovesa s předponou ver- (verhören, vertun, velaufen, verzählen...).
DOMA:
1) Písemně - A, B /72
2) Pročtěte si text na str. 70 - budu se ptát, kdo to byl K. Valentin.
___________________________________________________________________________________________________________________
Dokončení 7. lekce, opak. zvratných sloves, telefonování. Viděli jste ukázku z filmu K. Valentina - ZDE.
DOMA:
1) Písemně - H, I / 74
2) 76-77 - pročtěte a naučte se neznámá slova.
3) Zopakujte si zvratná slovesa (str. 71 nebo skriptum ZDE).
4) V hodině se budeme začneme zabývat odbornými texty - zatím si je poslechněte - zde:
Häuser von damals und heute - Fachwerkhaus
Häuser von damals und heute - Haus der Zukunft
___________________________________________________________________________________________________________________
8. lekce - 1. část. Neformální určování času (Viertel vor/nach, halb), Tagesablauf (=tagaus tagein). Poslech - cv. 3/76 - viz nahrávka v LMS.
DOMA:
1) Písemně - cv. B, C, E / 82-83
2) Znovu si doma poslechněte obě krátké audionahrávky - pokuste se jim porozumět:
Häuser von damals und heute - Fachwerkhaus
Häuser von damals und heute - Haus der Zukunft
3) Texty najdete v LMS v části Podcasting - ZDE.
Přímý odkaz na dokument je zde:
Häuser von damals und heute - Fachwerkhaus, Haus der Zukunft - TEXT
4) Pro kontrolu absolvujte krátký test - nejméně na 80% - máte libovolný počet pokusů:
Häuser von damals und heute - Fachwerkhaus, Haus der Zukunft - ÜBUNGEN
___________________________________________________________________________________________________________________
státní svátek (Velikonoce) _____________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________________________
8. lekce - dokončení (str. 78-79) - především koláž, poslech cv. 9 a cv. 11+12.
DOMA:
1) Doplňte si resty - viz info k 18.3.
2) Písemně - 84-85 / H, J, L.
3) Přeložte si text 12/79 a přiřaďte nadpisy - Vollzeit, Gleitzeit, Schichtarbeit, Gleitzeit.
4) Naučte se neznámá slova na str. 86-87.
___________________________________________________________________________________________________________________
Pozor - výuka odpadá. V rámci domácí přípravy si pprostudujte první dvě strany z 9. lekce - včetně poslechu, který najdete na LMS.
Jako náhradu navštivte některou z akcí, která se koná v rámci česko-německých dnů – budu se Vás pak ptát, které akce jste se zúčastnili. Podrobný program najdete ZDE.
___________________________________________________________________________________________________________________
9. lekce - str. 86, slovní zásoba k tématu počítač, e-mail...
DOMA:
1) Písemně - 92/ B, D
2) Poslech cv. 88/7 + doplňte správné odpovědi. Poslech najdete v LMS, na stejném místě - úplně dole - pod všemi poslechy najdete i transkripty textů.
3) Zopakujte si slovní zásobu k tématu Computersystem. Základní slova najdete např. ZDE.
___________________________________________________________________________________________________________________
10. lekce + informace k zápočtu.
DOMA:
1) Kompletace DÚ v učebnici (nutno předložit k zápočtu) - lekce 6-10.
2) Můžete si zkoušet demo testy http://lms.vsb.cz/ .
___________________________________________________________________________________________________________________
Přijďte kdykoliv v době 9:00 - 9:30 h na koleje budova D místnost D119.
-
Nezapomeňte si s sebou přinést
- vyplněnou učebnici (požadavek k zápočtu)
- průkaz ISIC (pro vstup přes turniket).
-
V LMS je třeba mít vyplněny všechny úkoly na min. 80% - viz informace výše.
___________________________________________________________________________________________________________________
Řádný termín pro vykonání zápočtu - proběhne v místnosti A426.
Opravné termíny pro vykonání zápočtu jsou aktualizovány ZDE.
ZIMNÍ SEMESTR
online cvičení k učebnici najdete
___________________________________________________________________________________________________________________
Stanovil jsem v souladu s informacemi Katedry jazyků požadavky pro získání zápočtu:
1) Aktivní práce ve cvičeních a domácí příprava - docházka - min. 85%.
2) Úspěšnost při zápočovém testu min. 61% (testy včetně DEMO-verze najdete ZDE).
Úvodní hodina - 1. lekce.
Připomněl jsem tvoření préterita a perfekta v němčině a informoval o zakoupení učebnice (3. díl ze série učebnic - viz obrázek výše).
2) Zopakujte si tvoření minulých časů v němčině u sloves slabých, silných způsobových i pomocných. Viz např. české skriptum ZDE a na str. 11 v učebnici.
_________________________________________________________________________
2. hodina - 25. září 2015
Zopakoval jsem tvořením minulých časů v němčině.
Viz např. české skriptum ZDE a na str. 11 v učebnici. Cvičení 9/6b
DOMA:
1) Pročtěte si str. 8-9 a doplňte si překlad u neznámých slov.
2) Doplňte na str. 12-13 cv. B, C, G.
3) Prostudujte si elektronickou oporu k učebnici ZDE .
_______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
Dokončili jsme 1. lekci (str. 8-9), školský systém v německy mluvících zemích.
DOMA:
1) Promyslete cvičení 6b/str. 9.
2) Písemně - cv. H, K na str. 14-15.
2) Prostudujte si systém školství v Německu (např. ZDE).
3) Prostudujte si elektronickou oporu k učebnici ZDE
_______________________________________________________________________
2. lekce - str. 16-17, opakování skloňování přídavných jmen v přívlastku viz str. 21 nebo česky např. ZDE.
DOMA:
1) Promyslete cvičení 4/str. 17.
2) Písemně - cv. A, B, E na str. 22-23.
3) Pročtěte si str.18-19 a doplňte si překlad u neznámých slov.
4) Zopakujte si tvoření tzv. vztažných vět (se zájmenem "který").
_______________________________________________________________________
Dokončení 2. lekce - vztažné věty, cv. 8,9/19.
DOMA:
1) Promyslete cvičení 4/str. 17. Znovu si poslechněte audionahrávku ke cv. 18/7.
2) Písemně - cv. G, H, K na str. 24. Významné osobnosti si nastudujte hlouběji - i s dílem (trailer např. zde).
3) Pročtěte si str. 26-27 a doplňte si překlad u neznámých slov.
4) Zopakujte si slovní zásobu - str. 31 dole.
_______________________________________________________________________
3. lekce - 1. část (str. 26-27).
Připomněl jsem tvoření konjunktivu II - obvykle překládaného jako podmiňovací způsob (ich hätte/würde/wäre + dürfte/möchte/könntemüsst//sollte/wollte/wüsste + würde+infinitiv u ostatních sloves).
Stupňování přídavných jmena příslovcí.
DOMA:
1) Promyslete cvičení 4/str. 27 - popis tabulek a grafů.
2) Písemně - cv. A, B, C, I na str. 32-33.
3) Pročtěte si str. 28-29 a doplňte si překlad u neznámých slov.
4) Pročtěte si texty na str. 20.
5) Přihlaste se do projektu Podcasting ZDE. Vypracujte na minimálně 80% témata:
Ich studiere an der Uni - Gespräch für Zeitschrift Akademik - ÜBUNGEN
Als Erasmus-Student in Deutschland - Wie kann man in Dresden wohnen und sich verpflegen - ÜBUNGEN
Bewerbungsunterlagen - ÜBUNGEN
_______________________________________________________________________
3. lekce - dokončení.
Popis grafů a tabulek na str. 27. Str. 28 - slovní zásoba Eigenschaften. Několik vlastností najdete např. ZDE - zopakujte si.
DOMA:
1) Zopakujte si poslech 3. lekce, cv. 7 a promyslete odpovědi na otázky - cv. 7/28.
2) Pokud potřebujete transkripty poslechů - najdete je ZDE.
3) Písemně - 34-35/K, M, N.
4) V projektu Podcasting si poslechněte opět audionahrávku a vypracujte test (min. 80%) zde:
_______________________________________________________________________
4. lekce - 1. část.
Seznámení se s projektem Jasne - Alles klar.
_______________________________________________________________________
Rektorské volno - viz harmonogram akademického roku ZDE.
_______________________________________________________________________
4. lekce - opakování vlastností (učebnice str. 31/4) a např. zde ZDE. 5. lekce.
DOMA:
1) Poslechněte si audionahrávky ke cv. 4/36. Všechny nahrávky včetně odkazu na transkripty najdete v LMS ZDE.
2) Písemně - A, B, F na str. 42-43.
3) Pročtěte si str. 36-37.
4) Dokončete úkoly v projektu Podcasting - viz odkazy v minulé hodině + nově
Häuser von damals und heute - Fachwerkhaus - AUDIO
Häuser von damals und heute - Haus der Zukunft - AUDIO
Häuser von damals und heute - Fachwerkhaus, Haus der Zukunft - ÜBUNGEN
_______________________________________________________________________
5. lekce. Předložky s 2. pádem (trotz+wegen), opakování spojek a slovosledu. Spojke si zopakujte např. ZDE.
DOMA:
1) Písemně: 44-45/H, I (4. lekce).
2) Písemně - 52-53/A, B, E (5. lekce).
3) Písemně - 54-55/G, H (5. lekce).
_______________________________________________________________________
Předtermín pro vykonání zápočtového testu.
Testování proběhne od 9:15 h na kolejích na budově D.
Nezapomeňte si s sebou přinést
- vyplněnou učebnici (požadavek k zápočtu)
- průkaz ISIC (pro vstup přes turniket).
_______________________________________________________________________
Konzultace a opravné zápočty - v mé pracovně A 426.
_______________________________________________________________________
V případě neúspěchu při zápočtovém testu nebo nemoci, najdete další termíny ZDE.