Jdi na obsah Jdi na menu
 


FAST+FMMI+HGF+FS - 2. ročník 2021/22

22. 11. 2021

ZIMNÍ SEMESTR 2021/22

hueber-alltag-beruf-co--niveau-a2-2--kursbuch-arbeitsbuch-4-1-.jpg

 online cvičení k učebnici najdete ZDE

_____________________________________________________________________________________
 1. hodina 17. září 2021 (pátek)
1. lekce - str. 6-7
 
DOMA:

 1) Písemně str. 12-13 - cv. Ab, B, D, E.

______________________________________________________________________________________
2. hodina 20. září 2021 (pondělí)

1. lekce - str. 8-9, od druhého setkání jsme měnili čas výuky - na pondělí 10:45, zatím se setkáváme v mé pracovně A426.

DOMA:

1) Písemně str. 14-15 - cv. I, J, K.

______________________________________________________________________________________
3. hodina 27. září 2021

2. lekce - str. 16-17

DOMA:

1) Písemně cv. 22-23/A, B, C, G

2) Zopakujte si tvoření trpného rodu. Viz např. české skriptum ZDE .

______________________________________________________________________________________

4. hodina 4. října 2021

2. lekce - str. 18-19

DOMA:

1) Písemně cv. 24-25/J, K, L, M.

2) Zkontrolujte si, zda máte v LMS přístup k audionahrávkám (pozor - studenti z FS hledají v LMS v letním semestru).

______________________________________________________________________________________

5. hodina 13. října 2021

3. lekce - str. 26

DOMA:

1) Písemně cv. 32-33 / A, B, C, D.

2) Zopakujte si stupňování přídavných jmen + příslovcí. Viz např. české skriptum ZDE (str. 44-45). Nezapomeňte ani na speciální tvary na -st, -stens, někdy nazývané jako elativ.

3) Podívejte se na to, jaké jsou v němčině tzv. pseudoanglicismy.

______________________________________________________________________________________

6. hodina 18. října 2021

3. lekce - str. 27-28.

Zopakujte si skloňování podstatných jmen - nezapomeňte, že existuje tzv. silné ("normální")+ slabé (typ např. Mensch) skloňování. Viz např. ZDE.

DOMA:

1) Pročtěte si cv. 8,9 na str. 29, naučte se slovní zásobu, přeložte si, co neznáte.

2) Zopakujte si skloňování - viz výše.

3) Cv. 10/29 - popište (promyslete), co byste si chtěli koupit.

______________________________________________________________________________________

7. hodina 25. října 2021

3. lekce - dokončení (str. 28-29).

Procvičovali jsme použití konstrukcí se slovesy jako sich auszeichnen durch / etwas aufweisen / mit etwas ausgestattet sein / für etw. sorgen / ermöglichen...

Slovní zásoba zaměřená na vlastnosti a výkon )e Leistung, r Verbrauch, r Hubraum, e Geschwindigkeit...)

DOMA:

1) Pročtěte si str. 36-37, naučte se slovní zásobu, přeložte si, co neznáte.

2) Zopakujte si zvratná slovesa a časové spojky (str. 41).

3) Písemně: 42-43/C, D, F.

______________________________________________________________________________________

8. hodina 1. listopadu 2021

4. lekce - první část (str. 36-37 + zvratná slovesa + časové spojky).

Audionahrávky najdete v LMS - str. 36-37/cv. 2a,2b.

DOMA:

1) Zkuste doplnit cv. 37/4.

2) Písemně - 44-45 / I, J, K.

______________________________________________________________________________________

9. hodina 8. listopadu 2021

4. lekce - dokončení (str. 38-39). V LMS si můžete ke cv. 38/7 poslechnout předem audionahrávku.

DOMA:

1) Poslech - cv. 38/7.

2) Písemně - 45 / L.

3) Naučte se na str. 47+52, z čeho se skládá jízdní kolo.

______________________________________________________________________________________

10. hodina 15. listopadu 2021

Služební cesta (9.-18.11.)

4. lekce - samostudium.

5. lekce - pročtěte si první dvě stránky v učebnici a seznamte se se slovní zásobou a gramatikou.

______________________________________________________________________________________

11. hodina 22. listopadu 2021

5. lekce - 2. část (str. 48, včetně poslechu).

Kontrola dú - str. 45.

DOMA:

1) Písemně: 52-53/A, B, C, G.

2) Písemně: 54-55/H, K, L.

3) Seznamte se se slovní zásobou na str. 46-47.

______________________________________________________________________________________

12. hodina 29. listopadu 2021

5. lekce - 1. část (str. 46-47).

Vzhledem k tomu, že na Vašich fakultách (kromě FMT a EkF) je umožněna zatím výuka prezenčně, plánuji zatím (pokud nepřijde ode mne jiná informace) setkání i příští týden v mé pracovně.
 

______________________________________________________________________________________

13. hodina 6. prosince 2021

Termín pro psaní zápočtového testu.

Test budeme psát v mé pracovně, pokud nedojde k dalšímu omezení možnosti příchodu do školy.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

LETNÍ SEMESTR 2020/21

Alltag, Beruf & Co. 3

online cvičení k učebnici najdete

 ZDE

 ___________________________________________________________________________________________________________________

  1. hodina 10. února 2021

Stanovil jsem v souladu s informacemi Katedry jazyků požadavky pro získání zápočtu:

1) Aktivní práce ve cvičeních a domácí příprava - docházka - min. 80%.

2) Úspěšnost při zápočtovém testu min. 65% (testy včetně DEMO-verze najdete ZDE).

 

6. lekce str. 56. 

opakování: Stupňování přídavných jmen a příslovcí. Viz např. ZDE.

DOMA:

1) Absolvujte poslech + cvičení 56/2. Audionahrávku najdete v LMS.

2) Promyslete si odpovědi na cv. 4, 5 na str. 57.

 

 ___________________________________________________________________________________________________________________

  2. hodina 17. února 2021

6. lekce - str.56+57 - dokončení. Především cv. 6+7.

DOMA:

1) Písemně - cv. 59/8.

2) Písemně - 62-63/A, B, C, D.

3) Připravte si rychlým pročtením str. 66-67.

 ___________________________________________________________________________________________________________________

  3. hodina 24. února 2021

7. lekce - str. 66-67. Slovesa s neodlučitelnou předponou ver- a jejich překlad (cv. 67/3).

DOMA:

1) Písemně - 64-65/H, I, J, K.

2) Připravte si str. 68-69, soustřeďte se především na slovní zásobu (pokud neznáte některá slova - doučit) a pusťte si audionahrávku ke cv. 7, abyste v hodině mohli lépe reagovat.

 ___________________________________________________________________________________________________________________

  4. hodina 3. března 2021

7. lekce - str. 68-70 (dokončení). 

Zopakovali jsme si předložky souřadicí a podřadicí. Zopakujte např. ZDE.

DOMA:

1) Písemně - cv. A, B / 72.

2) Pročtěte si krátký text ke K. Valentinovi (str. 70). Podívejte se na jeden z mnoha jeho filmů. Najdete jej např. ZDE.

Se životem K. Valentina se můžete seznámit např. ZDE.

3) Zopakujte si ze střední školy zvratná slovesa.

___________________________________________________________________________________________________________________

  5. hodina 10. března 2021

7. lekce - dokončení.

Konjunktiv préterita + opisná forma würde+infinitiv.

Vysvětlení Konjunktivu II najdete kromě učebnice také např. ZDE.

Tvary konjunktivu préterita (pro procvičení běžného podmiňovacího způsobu přítomného)  si procvičte ZDE. Pozor - moc si nevšímejte příkladu v hlavičce stránky, bohužel uvádí větu v konjunktivu plusquamperfekta (pro vyjádření podmiň. způsobu minulého nebo pro vyjádření nereálné podmínky, který je v češtině - na rozdíl od němčiny - již považován za zastaralý).

Precizněji je to pak vysvětleno např. ZDE a ZDE.

DOMA:

1) Písemně - cv. H, I, L / 74-75.

2) V učebnici si připravte str. 76-77 (především neznámá slovní zásoba) + zopakujte si formální a neformální určování času v NJ. 

___________________________________________________________________________________________________________________

  6. hodina 17. března 2021

8. lekce - str. 76-77. 

Zopakovali jsme si perfektum slabých+silných sloves (viz str. 76)

Poslech - cv. 76/3 a, b

DOMA:

1) Písemně - cv. (A), B, C, E / 82-83.

2) Poslechněte si ještě jednou audionahrávky ke cv. 3 na str. 76 - zkontrolujeme si příště 3b.

3) V učebnici si připravte str. 78-79.

___________________________________________________________________________________________________________________

  7. hodina 24. března 2021

8. lekce - str. 78.

Tagesablauf + opakování sloves s předponami - přehledně např. ZDE.

DOMA:

1) Písemně - H, J, L / 84-85.

2) Pročíst a umět přeložit - 79/12.

___________________________________________________________________________________________________________________

 8. hodina 31. března 2021

8. lekce - str. 79/12 (dokončení - od cv. 11/79). 

DOMA:

1) Připravte si slovní zásobu na prvních dvou stranách 9. lekce (str. 86-87).

2) Pročtěte si str. 91 a zopakujte si pravidla použití "infinitivu s zu".

3) Pročtěte si, co je to Ostern a jak je budou letos trávit mladí Němci - viz video ZDE. A hravě třeba ZDE.

___________________________________________________________________________________________________________________

 9. hodina 7. dubna 2021

9. lekce - 86-87 - téma e-mailová komunikace + téma Ostern.

DOMA:

1) Zopakujte si slovní zásobu na prvních dvou stranách 9. lekce (str. 86-87).

2) Písemně: P2-93/B, D, E.

___________________________________________________________________________________________________________________

 10. hodina 14. dubna 2021

9. lekce - 86-87.

DOMA:

1) Poslechněte si audionahrávku ke cv. 3/87 (najdete ji v LMS) a vyplňte tabulku.

2) Promyslete cv. 4/87.

3) Pročtěte si str. 88-89 a seznamte se s novou slovní zásobou.

___________________________________________________________________________________________________________________

 11. hodina 21. dubna 2021

9. lekce - 88-89.

Připomenutí infinitivu s zu / um-zu, překlad vět s dass/damit = vedlejší věty předmětné (dass) a účelové (damit).

DOMA:

1) Promyslete si cvičení 89/9.

2) Písemně - 10. lekce - 102-105/A, B, D (F), H, I, L (N).

___________________________________________________________________________________________________________________

 12. hodina 28. dubna 2021

10. lekce - dokončení učebnice.

Připomněl jsem existenci předložek se 2. pádem.

Opakování infinitivu s částicí "zu". Stručně např. ZDE, podrobněji a šířeji např. ZDE.

DOMA:

1) Kontrola vyplnění všech dú - viz předchozí hodny "písemně".

2) Vyzkoušejte si v LMS demoverzi testu.

3) Připravte si dobrou náladu :-)

___________________________________________________________________________________________________________________

 13. hodina 5. května 2021

Termín pro vykonání zápočtu.

Abyste se zápočtem měli co nejvíce problémů, zkontrolujte si, že máte splněny všechny úkoly v učebnic a vyzkoušejte si v LMS demoverzi zápočtového testu.

V tento den se opět sejdeme v obvyklém čase prostřednictvím MS Teams, kde Vám dám instrukce ke spuštění testu.

Gratuluji vám k úspěšném složení zápočtu!

___________________________________________________________________________________________________________________

 14. hodina 12. května 2021

Náhradní termín pro vykonání zápočtu - nutno se dohodnout předem e-mailem.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ZIMNÍ SEMESTR

 

 ___________________________________________________________________________________________________________________

  1. hodina 14. září 2020

Stanovil jsem v souladu s informacemi Katedry jazyků požadavky pro získání zápočtu:

1) Aktivní práce ve cvičeních a domácí příprava - docházka - min. 80%.

2) Úspěšnost při zápočtovém testu min. 65% (testy včetně DEMO-verze najdete ZDE).

Úvodní hodina - 1. lekce.

Připomněl jsem tvoření préterita a perfekta v němčině a informoval o zakoupení učebnice (3. díl ze série učebnic - viz obrázek výše). 

DOMA:
1) Sežeňte si učebnici BECKER, N./ BRAUNERT, J. Alltag, Beruf & Co. 3. Ismaning: Hueber Verlag, 2009. 

2) Zopakujte si tvoření minulých časů v němčině u sloves slabých, silných způsobových i pomocných. Viz např. české skriptum ZDE a na str. 11 v učebnici.

3) Pročtěte si str. 6-7 v učebnici, abyste mohli v příští hodině lépe reagovat.

 ___________________________________________________________________________________________________________________

 2. hodina - 21. září 2020

Zopakoval jsem tvoření minulých časů v němčině.
Viz např. české skriptum 
ZDE a na str. 11 v učebnici. Cvičení 9/6b

Dokončili jsme 1. lekci (str. 8-9).

DOMA:

1) Pročtěte si str. 8-9 a doplňte si překlad u neznámých slov.

2) Doplňte cv. B, C, G na str. 12-13.

3) Prostudujte si elektronickou oporu k učebnici ZDE .

 ___________________________________________________________________________________________________________________

 3. hodina - 28. září 2020
Státní svátek.

 ___________________________________________________________________________________________________________________

 4. hodina - 5. října 2020

Dokončili jsme 2. lekce str. 16-17. 

Skloňování přídavných jmen. Zkuste si test např. ZDE.

DOMA:

1) Promyslete cvičení 6b/str. 9.

2) Písemně - cv. H, I, K na str. 14-15.

3) Písemně - cv. A, B, E na str. 22-23.

4) Prostudujte si systém školství v Německu (např. ZDE).

 ___________________________________________________________________________________________________________________

 5. hodina - 12. října 2020

Dokončili jsme 2. lekci (str. 18-19), především poslech cv. 18/7.

DOMA:

1) Promyslete cvičení 8/str. 19.

2) Písemně - cv. G, H, K na str. 24-25.

 ___________________________________________________________________________________________________________________

6. hodina - 19. října 2020

3. lekce - str. 26-27 - přídavná jména. opakujte si stupňování přídavných jmen + příslovcí. Viz např. české skriptum ZDE.

DOMA:

1) Promyslete cvičení 4/ str. 27.

2) Písemně - cv. A, B, C, I na str. 32-33.

3) Vzpomeňte si na dětské písničky - ZDE a pročtěte text na str. 20, doplňte si slovní zásobu o trochu veselejší slovní slova.

Nezapomeňte ani na původ německých názvů měsíců v roce.

4) Připomeňte si i skloňování podst. jmen - připomněl jsem např. 2. pád - viz ZDE.

 ___________________________________________________________________________________________________________________

7. hodina - 26. října 2020

Děkanské volno - samostudium.

 ___________________________________________________________________________________________________________________

8. hodina - 2. listopadu 2020

Dokončení 3. lekce. Přídavná jména.

DOMA:

1) Dokončete si cv. 7 ze 3. lekce - poslech najdete v LMS

2) Pokud potřebujete transkripty poslechů - najdete je ZDE.

3) Písemně - 34-35 / K, M, N.

4) Naučte se názvy vlastností = slovní zásoba. Slova najdete na str. 29, 31, 37.

5) Pročtěte si str. 36-37 - přeložte si neznámá slova. 

 ___________________________________________________________________________________________________________________

9. hodina - 9. listopadu 2020

4. lekce - str. 36, dokončení 3. lekce (str. 28-29).

DOMA:

1) Připravte si poslech ze 4. lekce (37/2) - poslech najdete v LMS

2) Pokud potřebujete transkripty poslechů - najdete je ZDE.

3) Písemně - 42-43 / A, B, F.

4) Zopakujte si, co víte o trpném rodu.

 _______________________________________________________________________________________________________________

10. hodina - 16. listopadu 2020

Fakulty HGF, FMT a FEI vyhlásily na tento den děkanské volno, proto výuka dnes nebude probíhat.

V LMS si vyzkoušejte demoverzi zápočtového testu (lms.vsb.cz).

 

 _______________________________________________________________________________________________________________

11. hodina - 23. listopadu 2020

4. lekce - str. 37 (poslech + následující cvičení). Připomenutí tvoření konjunktivu préterita (pro haben, sein, werden + modální slovesa) a kondicionálu (würde+infinitiv) pro vyjádření českého podmiňovacího způsobu.

Konjunktiv préterita (do češtiny obvykle překládáme jako podmiňovací způsob přítomný)

haben - ich hatte > ich hätte (měl bych)

sein - ich war > ich wäre (byl bych)

werden - ich wurde > ich würde, du würdest, wir würden… (stal bych se)

modální slovesa - dürfen, können, mögen, müssen, solle, wollen (+wissen)

přítomný čas: ich darf, kann, mag, muss, soll, will, weiß (smím, můžu/umím, mám rád, musím, mám, chvi, vím)

préteritum: ich durfte, konnte, mochte, musste, sollte, wollte, wusste (směl jsem, …, měl jsem rád,…)

konjunktiv préterita: ich dürfte, ich könnte, ich möchte, ich müsste, ich sollte, ich wollte, ich wüste (směl bych, mohl/uměl bych, …, chtěl bych, …)

 

Konstrukce würde+infinitiv (někdy též nazýváno jako kondicionál) – opět překládáme jako podmiň zp. přítomný, ale využíváme běžně pro slabá a obvykle i pro silná a smíšená slovesa.

 

kaufen - Koupil bych si nové auto. Ich würde ein neues Auto kaufen.

sprechen - Kdybych jel do Rakouska, mluvil bych tam německy. Wenn ich nach Österreich fahren würde, würde ich dort Deutsch sprechen.

DOMA:

1) Připravte si slovní zásobu ze stran 38-39 + 45-4.

2) Písemně: 44-45/H, I, J, K.

_______________________________________________________________________________________________________________

12. hodina - 30. listopadu 2020

4. lekce - dokončení (str. 38-39), úvod do 5. lekce.

DOMA:

1) Připravte si slovní zásobu ze stran 46-49.

2) Písemně: 52-55/A, B, E + G, H, I.

3) Vypracujte si odpovědi k poslechu (viz LMS) cvičení 46/2.

4) Připravte si cca 5 vět podle slovní zásoby kolem fotografie Drážďan (str. 46) - tedy proč je lepší/horší bydlet ve městě/na venkově (kultura, ekologie, ceny, služby...).

5) Vyzkoušejte si demoverzi zápočtového testu v LMS.

_______________________________________________________________________________________________________________

13. hodina - 7. prosince 2020
od 15:00 h

5. lekce - dokončení.

DOMA:

1) Zopakujte si všechna cvičení z "pracovního sešitu", která jsem Vám v průběhu semestru zadával.

2) Vyzkoušejte si demoverzi zápočtového testu v LMS. Nezapomeňte, že minimální hranice úspěšnosti v zápočtovém testu je 65%.

_______________________________________________________________________________________________________________

14. hodina - 14. prosince 2020

Řádný termín pro vykonání zápočtu.

Zápočtový test můžete vykonat kdykoliv 14.12. v době 13:00-15:00. Pro otevření testu bude po Vás vyžadováno heslo, které jste dostali e-mailem.

Na test je nastaven časový limit 30 minut. Vykonejte jej tedy v čase, kdy nemáte termín pro vykonání jiného zápočtu nebo jinou výuku.

V případě nejasností nebo nefunkčnosti testu mi zavolejte na pracovní telefon - 59 699 1720

Požadavkem pro získání zápočtu je aktivní práce v hodinách a účast minimálně na 75% hodin.

Pro získání zápočtu je nutné předložit všechny úkoly a uspět u zápočtového testu minimálně na 65%.