FAST+FMMI+HGF+FS - 1. ročník (pondělí)
Akademický rok 2017/2018
LETNÍ SEMESTR
informace mým studentům FAST + FMMI + HGF, výuka v pondělí od 16:30
LETNÍ SEMESTR
online cvičení k učebnici najdete
_________________________________________________________________________________________________
1. hodina 12. února 2018
Stanovil jsem v souladu s informacemi Katedry jazyků požadavky pro získání zápočtu:
1) Aktivní práce ve cvičeních a domácí příprava - docházka - min. 85%.
2) Úspěšnost při zápočtovém testu min. 65% (testy včetně DEMO-verze najdete ZDE).
Úvod do 6. lekce, stupňování přídavných jmen + příslovcí. Česky ZDE a německy ZDE.
1) Písemně - 62-63 / cv. A, B, C, D.
2) Připravte si neznámou slovní zásobu ze str. 58-59.
_________________________________________________________________________________________________
2. hodina 19. února 2018
6. lekce - str. 58-59, poslech na téma Stenographie.
Audionahrávku si znovu doma poslechněte - viz LMS.
K minulému stupňování jsem zapomněl doplnit informaci o tzv. elativu (= 3. stupeň bez srovnání) - příklady i TEST najdete opět ZDE.
DOMA:
1) Znovu si v LMS poslechněte audionahrávku a dokončete cv. 58/7.
2) Písemně - 64-65 - cv. H, I, J, K.
3) Pročtěte si neznámá slova na str. 66-67.
_________________________________________________________________________________________________
3. hodina 26. února 2018
7. lekce - 1. část (66-67).
Poslech cv. 66/2. Pokud jste nestihli, dokončete doma - audio najdete ZDE.
Opakování stupňování příd. jmen (viz předchozí hodina).
Spojky a slovosled v souvětích. Viz např ZDE.
DOMA:
1) Písemně - cv. A, B / 72.
2) Pročtěte si krátký text ke K. Valentinovi (str. 70). Jeden z filmů najdete např. ZDE.
3) Zopakujte si ze střední školy zvratná slovesa.
_________________________________________________________________________________________________
4. hodina 5. března 2018
7. lekce - 2. část (68-69).
Poslech cv. 68/7. Pokud jste nestihli, dokončete doma - audio najdete ZDE.
Opakování Konjunktivu II (= podmiňovacího způsobu..
DOMA:
1) Písemně - cv. H, I / 74.
2) Zopakujte si ze střední školy zvratná slovesa.
3) Pročtěte si str. 76-77 a naučte se případná neznámá slova.
_________________________________________________________________________________________________
5. hodina 12. března 2018
8. lekce - 1. část (76-77).
Zopakovali jsme si zvratná slovesa (kdy mir/dir, kdy dimich/dich).
Připomněl jsem předložky se 3. pádem (aus, bei...), se 4. pádem (bis, durch, für...) i se 3.+4. pádem (určitě umíte!). Uvedl jsem i příklady předložek se 2. pádem (während, wegen, trotz, anläßlich...).Neformální určvání času - Es ist Viertel vor/nach 7 Uhr. Es ist halb 6 Uhr. etc.
Neuměli jste přeložit věty typu Dnes obědvám až ve 14 hodin. Včera jsem nevečeřel. atd. - naučte se!
DOMA:
1) Písemně - B, C, E/82-83.
2) Zopakujte si gramatiku, již jsme si připomínali v hodině - viz výše.
3) Pročtěte si neznámá slova na str. 78-79.
4) Na str. 76 si poslechněte 2. rozhovor (pokud jste chyběli, tak oba) a doplňte - poslech najdete v LMS.
_________________________________________________________________________________________________
6. hodina 19. března 2018
8. lekce - 2. část (77-78).
_________________________________________________________________________________________________
7. hodina 26. března 2018
DOMA:
1) Písemně - H, J, L /84-85.
2) Pročíst a přeložit str. 86-87.
_________________________________________________________________________________________________
8. hodina 2. dubna 2018
státní svátek (Velikonoce)
_________________________________________________________________________________________________
9. hodina 9. dubna 2018
Služební cesta
DOMA:
1) Písemně - H, J, L /84-85.
2) Pročíst a přeložit str. 86-87.
_________________________________________________________________________________________________
10. hodina 16. dubna 2018
Str. 86-87.
DOMA:
1) Písemně - B, D, E / 93-94.
2) Pročíst a přeložit str. 88-89.
_________________________________________________________________________________________________
11. hodina 23. dubna 2018
Dokončení 9. lekce (88-89).
DOMA:
1) Písemně - 102-105 / A, B, D + H, I, L.
_________________________________________________________________________________________________
12. hodina 30. dubna 2018
10. lekce. Opakování trpného rodu (werden/sein + příčestí minulé), předložky se 2. pádem (wegen, trotz).
DOMA:
Příprava na zápočtový test a kompletace úkolů. Všechny úkoly (viz výše) si přineste k zápočtu - bud kontrolovat. Bez jejich předvedení nezískáte zápočet!
_________________________________________________________________________________________________
13. hodina 7. května 2018 - 17:00
Předtermín pro vykonání zápočtu.
Sejdeme se na kolejích v 17:00 v PC-učebně D122. Nezapomeňte si studentskou kartu pro vstup.
_________________________________________________________________________________________________
termíny opravných zápočtů
Budu aktualizovat ZDE.
____________________________________________________________________________________________
Akademický rok 2017/2018
ZIMNÍ SEMESTR
informace mým studentům FAST + FMMI + HGF, výuka ve středu od 17:00
LETNÍ SEMESTR
online cvičení k učebnici najdete
___________________________________________________________________________________________________________________
Stanovil jsem v souladu s informacemi Katedry jazyků požadavky pro získání zápočtu:
1) Aktivní práce ve cvičeních a domácí příprava - docházka - min. 85%.
2) Úspěšnost při zápočovém testu min. 61% (testy včetně DEMO-verze najdete ZDE).
Úvodní hodina - 1. lekce.
Připomněl jsem tvoření préterita a perfekta v němčině a informoval o zakoupení učebnice (3. díl ze série učebnic - viz obrázek výše).
2) Zopakujte si tvoření minulých časů v němčině u sloves slabých, silných způsobových i pomocných. Viz např. české skriptum ZDE a na str. 11 v učebnici.
___________________________________________________________________________________________________________________
2. hodina - 27. září 2017 (středa)
Zopakoval jsem tvořením minulých časů v němčině.
Viz např. české skriptum ZDE a na str. 11 v učebnici. Cvičení 9/6b
DOMA:
1) Vytvořte si vlastní seznam silnýsch sloves (s tvary přít. času, préterita a perfekta).
2) Prostudujte si elektronickou oporu k učebnici ZDE .
___________________________________________________________________________________________________________________
1. lekce - str. 6-7.
Poslech - 1. lekce, cv. 2.1 a 1. lekce, cv. 2.2.
DOMA:
1) Pročtěte si str. 8-9 a doplňte si překlad u neznámých slov.
3) Prostudujte si elektronickou oporu k učebnici ZDE .
___________________________________________________________________________________________________________________
Poslech - 1. lekce, cv. 6.
DOMA:
___________________________________________________________________________________________________________________
Dokončili jsme 1. lekci (str. 8-9), školský systém v německy mluvících zemích.
DOMA:
1) Promyslete cvičení 6b / str. 9.
2) Písemně - cv. H, K na str. 14-15.
3) Prostudujte si systém školství v Německu (např. ZDE).
4) Prostudujte si elektronickou oporu k učebnici ZDE
___________________________________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________________________
2. lekce - str. 16-17, opakování skloňování přídavných jmen v přívlastku viz str. 21 nebo česky např. ZDE.
DOMA:
1) Promyslete cvičení 4/str. 17.
2) Písemně - cv. A, B, E na str. 22-23.
3) Pročtěte si str.18-19 a doplňte si překlad u neznámých slov.
___________________________________________________________________________________________________________________
Dokončení 2. lekce - vztažné věty, cv. 8,9/19.
DOMA:
1) Promyslete cvičení 4/str. 17. Poslech najdete ZDE.
2) Písemně - cv. G, H, K na str. 24. Významné osobnosti si nastudujte hlouběji - i s dílem (trailer např. zde).
3) Pročtěte si str. 26-27 a doplňte si překlad u neznámých slov.
4) Zopakujte si slovní zásobu - str. 31 dole.
___________________________________________________________________________________________________________________
3. lekce - 1. část (str. 26-27).
Poslechy najdete ZDE.
Stupňování přídavných jmena příslovcí.
DOMA:
1) Promyslete cvičení 4/str. 27 - popis tabulek a grafů.
2) Písemně - cv. A, B, C, I na str. 32-33 + 34-35 / K, M, N.
3) Pročtěte si str. 28-29 a doplňte si překlad u neznámých slov.
4) Pročtěte si texty na str. 20.
___________________________________________________________________________________________________________________
3. lekce - dokončení.
Popis grafů a tabulek na str. 27. Str. 28 - slovní zásoba Eigenschaften. Několik vlastností najdete např. ZDE - zopakujte si.
Poslechy najdete ZDE.
DOMA:
1) Zopakujte si poslech 3. lekce, cv. 7 a promyslete odpovědi na otázky - cv. 7/28.
2) Pokud potřebujete transkripty poslechů - najdete je ZDE.
3) Písemně - 42-43 / A, B, F.
4) Naučte se názvy vlastností = slovní zásoba. Slova najdete na str. 29, 31, 37.
5) Pročtěte si str. 36-37 - přeložte si neznámá slova.
___________________________________________________________________________________________________________________
4. lekce - Konjunktiv
Opisná forma würde+infinitiv
Opakování slovní zásoby - vlastnosti.
Poslechy najdete ZDE.
Přímé odkazy:
Tvoření konjunktivu II - obvykle překládaného jako podmiňovací způsob (ich hätte/würde/wäre + dürfte/möchte/könnte/müsste/sollte/wollte/wüsste + würde+infinitiv u ostatních sloves).
DOMA:
1) Písemně - 44-45 / H, I
52-53 / A, B, E
54-55 / G, H
2) Zopakujte si tvoření podmiňovacího způsobu - viz např. skriptum ZDE - str. 29. Podrobněji třeba ZDE.
3) Zkuste si různé testy - např. ZDE.
4) Demoverzi zápočtového testu najdete ZDE. Test si můžete zkoušet bez omezení.
___________________________________________________________________________________________________________________
Služební cesta. Samostudium doma.
V rámci samostudia si poslechněte audionahrávky - viz předchozí + následující hodina (4. + 5. lekce).
Přihlaste se do kurzu PODCASTING.
V kurzu umístěném v LMS si poslechněte audionahrávky
1) Ich studiere an der Uni - Gespräch für Zeitschrift Akademik - AUDIO
2) Als Erasmus-Student in Deutschland - Wie kann man in Dresden wohnen und sich verpflegen - AUDIO
3) Bewerbungsunterlagen - AUDIO
Ke každé audionahrávce vypracujte i kontrolní test - vždy minimálně na 90% (=podmínka k zápočtu).
Testy najdete zde:
1) Ich studiere an der Uni - Gespräch für Zeitschrift Akademik - ÜBUNGEN
Als Erasmus-Student in Deutschland - Wie kann man in Dresden wohnen und sich verpflegen - ÜBUNGEN2) Als Erasmus-Student in Deutschland - Wie kann man in Dresden wohnen und sich verpflegen - ÜBUNGEN
3) Bewerbungsunterlagen - ÜBUNGENTest
SouborV případě nutnosti smíte vyu
V případě nutnosti smíte využít slovníčky k textům příp. transkripty: An der Uni - TEXTE
___________________________________________________________________________________________________________________
5. lekce.
Audionahrávky zde:
V hodině jsme si zopakovali tvoření podmiňovacího způsobu a zkontrolovali některá cvičení z "domácích úkolů".
___________________________________________________________________________________________________________________
Demoverzi testu najdete ZDE. Testy si můžete zkoušet bez omezení.
- K termínu zápočtu si přineste vyplněnou učebnici (viz VŠECHNA cvičení uvedena výše).
- Vypracujte na 90% všechna cvičení v projektu Podcasting uvedená v informacích k 6.12. (přímý vstup do projektu ZDE.
___________________________________________________________________________________________________________________
Opravné termíny najdete ZDE.
Termíny během zkouškového období budu dále aktualizovat a doplňovat.
S sebou si přineste vyplněnou učebnici - všechny písemné úkoly - viz výše.